ما اولین ایمیلمان را دوران دبیرستان درست کردیم. اون موقع ها کسی را نداشتیم به ما ایمیل بزند. نت هم چیز فراگیری نبود و سرویس دهنده محترم به دلیل چک نکردن ایمیل برای حدود 2 سال ایمیل ما را بست. بعدتر که دانشجو شدیم، با دوستمان یک ایمیل ساختیم. اما باز هم کسی نبود به ما ایمیل بزند! در یک اقدامی رفتیم و در چند تا گروه عضو شدیم که برایمان ایمیل میزدند. حالا چه گروههایی بودن؟!



یک گروه آمریکایی مربوط به آخرین نتایج تحقیقات ابررسانایی دمای بالا بود. البته احتمالا میدونید که بالاترین نقطه ابررسانایی 117 تا 120 درجه کلوین هست، مربوط به یک سرامیک ابررسانا به اسم YBCO. اینها هنوز گاهی برای ما ایمیل میزنن و آخرین نتایج تحقیقات در این زمینه در دنیا رو به ما اطلاع میدن! بماند که ما هیچکدوم ابررسانایی کار نمیکنیم، من سیالات کار میکنم و دوستم هم سیستم های غیرتعادلی در فیزیک ماده چگال.

گروه دوم یک گروه ایرانی بود، که مدعی می شد "نظریه وحدت نیروها" رو کشف کرده. یک ایرانی گمنام که هنوز بعد سالها با پشتکار برای ما ایمیل میفرسته و میگه که کتابش آماده چاپ هست و ... بماند که نظریش از بیخ و بن ایراد داره. چند باری هم ما سعی کردیم عضویت خودمون رو لغو کنیم در این گروه. اما بی فایده بود!

هنوز هم مثل امشب که کمی وقت آزاد داشته باشم، یکی از کارهایی که میکنم، پاک کردن ایمیل های بی شمار گروه دوم هست و البته ایمیل های تک تک گروه اول، که ایمیل های مهم لابه لاشون گم نشن...