1- یوحنا از حواریون حضرت عیسی علیه السلام هست که در کتاب مکاشفات که در مجموعه "انجیل عیسی مسیح" هست، اشاراتی به حادثه ای دارد که مفسران بیان می کنند که این حادثه در مورد حضرت فاطمه و حضرت امام حسین (علیه السلام) می باشد و بعضی دیگر آن را مربوط به حضرت بقیة الله و مادر گرامی شان می دانند و البته نظر دوم در تفاسیر بیشتر مورد توجه هست. علاقه مندان به باب دوازدهم "مکاشفات یوحنا" مراجعه کنند و برای خواندن تفاسیر مربوطه به کتاب " عبقری حسان" رجوع بفرمایند.

2- کتب ادیان دیگر  را مطالعه کنید، بر شما باد به مطالعه کتاب " عیسی اسطوره یا تاریخ"، نوشته "آرچیبالد رابرتسون"، بحثی هست در مسیحیت به قدمت دوهزار سال، من چند باری این کتاب را خوندم. به نتیجه رسیدم که کل مطلب دوستان این هست که به وحی اعتقاد ندارند و لذا پذیرش بعضی چیزها برایشان سخت و ناممکن است و به هر بهانه ای به دنبال توجیه آن هستند.

3- من اما به وحی معتقدم. به همه موجودات امکان وحی وجود دارد. مرتبه پایین تر آن الهام درونی هست و بالاترین سطح آن مربوط به "وحی الهی" هست که خدا بی واسطه یا با واسطه فرشتگانش با پیامبرانش سخن می گوید. اما چیزهای دیگری هم در زندگی ما وحی هست، مانند پیامبری که سالیان سال در عبادت و تهجد خدا کوشیده است و خداوند به واسطه وحی با او سخن می گوید؛ امکان وحی به دانشمندی که سالها برای جواب سوالی تلاش می کند نیز هست. مثلا به نظر من " تابع دلتای دیراک" به پل دیراک وحی شده است. نظر شما چیست؟


4- اینجا رو ببینید، جانم محمد. :)