1- این مطلب رو بنا به پیشنهاد بعضی دوستان و در پاسخ به سوالات بعضی دیگر از دوستان می نویسم. اگر ازدواج و نحوه اون، سوال شما نیست، بقیه مطلب رو نخونید. چون اگر سوالی در ذهنتون نباشه، خوندن جواب فایده ای نخواهد داشت و فقط پرکردن ذهن از اطلاعات بی کاربرد خواهد بود. بعد اینکه این صرفا یک تجربه شخصی است و عمومیت نخواهد داشت. 

2-  همسرم مرد ایده آلی است؟ بله، برای من هست. خداوند ما را در عیوب کفو هم قرار داده، مانند همه زوج های دیگر ما نیز عیب هایی داریم که باهم همپوشانی دارد. پس ما در کنار هم کامل هستیم. مهم این است که با چشمانی باز، با درنظر گرفتن همه کاستی های خودمان و طرف مقابلمان، انتخاب کنیم و بعد از آن با همدلی برای بهتر شدن ارتباطمان تلاش کنیم.

3- من از خانواده ای با سطح اقتصادی متوسط به بالا هستم، تا الان در زندگیم مشکل مالی یا کمبودی نداشتم، هرچیزی که خواستم داشتم، اما از حقوق همسرم تا قبل از عقد نپرسیدم. نه که سوالی در این مورد گوشه ذهنم بوده باشد و قلقلکم بدهد، نه. برایم اهمیت نداشت. همین که اهل کار و تلاش هست و برای بهتر شدن اوضاع زندگی تلاش می کند، برای من کفایت می کرد.

4- درمورد مراسم بگویم، عقد ما در خانه برگزار شد، سفره عقد را خواهر و دخترخاله ام آماده کردند با هزینه ای کم و بسیار زیبا. در مورد خرید، آرایشگاه و ... نیز همه چیز به خوبی پیش رفت، به زیبایی و با هزینه کم. کل خرید عقد هردوی ما در یک روز بود. ما همدیگر را انتخاب کرده بودیم، بقیه اش فقط آراستگی انتخاب ما بود، مثل دسر. طبعا غذای اصلی مهمتر است و ارزشمندتر، حواشی مهم نیست. دسر را می شود خورد یا نخورد. گاهی ما با وعده اصلی غذا سیر میشویم و دیگر میلی به دسر نداریم، گاهی کمی هم دسر می خوردیم. اما اشتباه بزرگ از آن کسی است که معده خود را با دسر سیر کند و به خوردن غذای اصلی بی توجهی کند.

5- سوال دیگری بود بفرمایید تا در صورت امکان پاسخ دهم.