اولین بار که دندونپزشکی رفتم، 8 سالم بود. رفته بودم تا یک دندون شیری لق شده رو بکشم. راستش اصلا یونیتی درکار نبود. روی صندلی نشستم و دندونم رو کشیدن و بعدش رفتم سرکلاس. دومین بار هم کلاس پنجم بودم، بازم رفتم و یک دندون شیری رو کشیدم و دوباره رفتم مدرسه. همیشه مسواک میزدم، حتی وقتی مدرسه نمی رفتم روزی سه چهار بار مسواک میزدم و دندون پوسیده نداشتم، تا بیست سالگی.

 اولین بار تو خوابگاه دندون درد گرفتم، به اصرار دوستم رفتم درمانگاه پیش دندون پزشک. دو تا دندونم رو پر کردم و تا دو سال بعد فقط برای کشیدن دوتا دندون عقل رفتم دندونپزشکی. جراحی دندون عقل تجربه بدی بود. برای هر کدوم یکی دو هفته ای از کار و زندگیم افتادم و درد بدی رو تجربه کردم و همین باعث شده که از دندونپزشکی می ترسم.

مدتی هست، حدود چند ماه که دندونم خراب شده و این یک ماه اخیر دردهم داره. حتی وقتی آب می خورم دندونم درد میاد. علتی برای خرابی دندونم اون هم به این شدت پیدا نمی کنم، جز یک چیز. مدتی برای پوست صورتم دارویی مصرف می کردم، صبح که از خواب پامیشدم، دهنم مزه عجیبی داشت و احساس می کردم روی دندونام جرم بسته. حس می کنم علت خرابی دندونم شاید همین باشه. اگر کسی در این مورد اطلاعی داره، بیاد به ما هم بگه. شاید هم علتش چیز دیگه ای.... به هرحال من یک دندون پوسیده دارم که این روزها بدجوری اذیتم میکنه. :(